Sunday 13 May 2012

Baru geletek sikit dah melatah.

Salam 1Belog semua. Sudah lama gamaknya gua tak post entri dekat belog maha puaka ni. Hari ini gua ada cerita yang ingin gua sampaikan. Macam biasalah cerita gua berdasarkan observation gua pada sekeliling alam yang maha indah ini. Okay, cerita gua berkisarkan manusia yang baru di provok sikit dah mula nak main pukul pukul, bawak gang satu lori jumpa belakang sekolah lepas tu main hempuk hempuk. Golongan manusia sebeginilah yang gua katakan 'Baru geletek sikit dah melatah'

Korang semua pasti tau ayat ayat brader brader puaka yang maha jilaka ini macam manakan. Di alam maya memang brader brader yang bajang macam kitaorang ni ayat ayatnya pasti menususk gall bladder dan mengandungi nilai sarkastik, sarcasm, sarkas, dan  sarbarudin yang maha tinggi. Memang sudah begitu lumrah kehidupan brader brader ni so bagi mereka yang tidak boleh terima harap jangan bercita cita untuk menatap entri entri kami. Salah satu medium yang menjadi lubuk mahupun sarang bertenggeknya brader2 puaka ini adalah di laman soooooooooSIAL twitter. Jikalau ada yang melihat tweet brader brader ini, segalanya menggunakan bahasa sinis, penis dan testis. Memang itulah gayanya seorang 'abang'.

Satu hari, gua telah mengeluarkan satu statement yang agak kasar dan lagi maha jilaka. Dan gua memang sedari statement itu pasti mengguris hati dan jantung sepasangan ini. Memang jilaka macam gua ni tak pikir perasaan orang sebab gua ni pon takda perasaan. So, gua pon tak tahu menahu macam mana statement gua tu boleh sampai kepada sepasangan itu yang gua tak mensi pon malah mereka pon tiada twitter. Gua pasti ada balaci yang membalacikan statement gua kepada sepasangan tersebut dan gua yakin sang balaci itu juga baca belog puaka ini. Tidak semena menanya berlakulah sedikit discussion antara gua dengan sepasangan tersebut dan gua dengan perasaan rendah diri dan bersalah gua pon mohon seribu ampun kepada sepasangan tersebut.

Yang menggelikan hati gua ialah, statement yang gua bangkitkan itu merupakan statement common yang melambak gua tengok dilaman twitter itu dan di laman laman sesawang yang lain. Gua baru keluarkan statement sebegitu dah mula nak main pukul pukul. Gua paham mungkin nak back up relationship gamaknya. Tapi bagi gua bergaduh kerana cinta sehingga merembeskan darah di saat dia bukan pon bini lu merupakan perkara yang bangang lagi jilaka malah maha bajingan bagi sesiapa yang melakukannya. Jika merasa terlalu matang gunakanlah alternatif lain. Bukan beradu tenaga yang maha lemah itu demi sesuatu yang belum tentu milik mu dan mungkin juga bukan milik mu.

So saranan gua dizaman kapitalis modenisasi ini, bukalah minda anda ke arah transformasi bak kata akak Arin. Akhir kalam, Gua baru geletek sikit dah melatah. Sekian.

P/S = balaci ialah pengadu atau informer yang jilaka. Kisah di atas tiada kena mengena dengan mana mana student dekat area cyber. Kalo sepasangan tu baca kalo ni pon terasa gua tak tahu nak cakap ape lagilah. Ahak.

- Brader Yar.

No comments:

Post a Comment