Thursday 3 May 2012

Di saat hatiku gersang~




Salam 1belog semua. Harini abam nak setori satu setori. Lu orang tengok tajuk di atas mesti korang da pikir bukan bukan. haaaaaaa. tidak tidak tidak. no no no. gersang bukan bermakna abam ni gersang. Lu orang penah dengar band Gersang tak yang meletup dengan lagu masih aku terasa? Ade dorang buat lagu Mais aku terasa burit mu? Ade? Takde kan so gersang di sini maksud abam adalah kering. Macam mane hati abam boleh kering itu yang abam nak setori mori arini.

Abam dulu dah penah bercinta dengan seorang makhluk tuhan ni selama 8 tahun korang tau x? Sejak dari sekolah rendah lagi abam da kapel dengan dia ni. Sepanjang tujuh tahun semuanya baik baik belaka, segalanya berjalan lancar, licin, lurus dan padu. Namun untuk tahun kelapan banyak betei dugaan dan cabarannya. Ada je benda yang dia buat tak kene dekat retina abam ni dn apa saja abam buat ada je yang tak kena dekat retina dia. Sampai satu tahap tu hati abam terlalu sakit hingga merebak ke pancrease dan gall bladder abam. phuiiit. Ada cili tersekat pulang kat gigi abam ni. Haha.

Akhirnya kitaorang tak mampu lagi menahan siksa yang maha besar ini dan maka terlerailah ikatan yang diikat selama 8 tahun. Haa. Apa lu orang pikir cinta yang bertahan lama tu cinta sejati? Abam tak berapa setuju dengan pendapat korang. Masa tu abam memang kecawa tahap gaban. Dunhill abam boleh habiskan sekotak dalam 2 jam. Rekod baru dalam hidup abam. Tak lama lepas tu abam jumpa pulak dengan sorang awek ni kat tempat keje abam. Pada mulanya kitorang hanya teman tapi mesra dan abam tak tahu entah celah zubaidah mane tah abam boleh kapel plak dengan dia. haaaaaa.

Kapel punya kapel, duit abam da jadi duit dia. Gaji abam da macam masok akaun dia je gayanya. Last2 abam dapat tahu dengan kepala bana abam sendiri yang dia curang. Jujur abam cakap masa tu abam rasa nak siat2 vagina pastu bakar buat bbq. Namun abam masih lagi mampu berpikiran waras. Abam maki dia dengan kata kata yang maha celaka lagi maha jahanam dan setat masa tu abam rasa dia la perempuan yang paling jilaka lagi maha hina pada pandangan abam. Dan setat pada masa itu juga lah abam mula anti gila babi dekat pempuan yang keje fast food sampai sekarang lagi2 pizza hut. Eh!.

Dengan terjadinya sejarah hitam itu hati abam mula tawar untuk bercinta dan abam kunci hati abam dari perempuan lain dan kunci tu abam tanam belakang rumah abam bawah pokok strawberry. Setat dari saat itu abam menjadi heartless. Rokoklah peneman jiwa dan sanubari abam. Pergi mana mana kalo tengok kapel berdating abam tak rasa apa. Tak rasa teringin apatah lagi bernafsu. Abam layan semua pempuan sama je tak kira lawa ke atau muka macam indon belakang 7 eleven dekat jalan chow kit.

Walaupon hati abam tertutup rapi dari segala godaan wanita namun suatu hari setelah abam mula sambung belajar hati abam mula berbisik untuk minta dibuka. Sebab apa? sebab ada sorang awek Kedah telah berjaya menggali kunci dekat bawah pokok strawberry belakang rumah abam. Pada mulanya abam agak takut kerana trauma atas kejadia silam yang bangang lagi pukimak itu. Namun perlahan lahan abam membuka hati abam itu untuk di isi. Akhirnya hati abam telah dicuri oleh awek kedah itu. Sekarang abam berbahagia bersama dengan awek kedah ni dan abam yakin dialah insan bernama wanita yang abam cari dan di saat itulah hati gersang abam mula berbunga ibarat tanah gersang yang disirami dengan air paip dari pili bomba.

-brader yar

1 comment:

  1. tuuu diaa :P citer awek kedah lagi. haha untunglaa orang kedah. ekeke~

    ReplyDelete