Friday 4 May 2012

Joss Whedon, Chris Evans dan Brader Fai

Dan apabila Brader Yar duk sibuk ceghita pasai makwa Kedah dia, gua mengambil keputusan hanya untuk mendiamkan diri. Bak kata A.Samad Said, dalam diam, kumpulkan tenaga. Ya, memang gua sedang berkira kira untuk melepaskan tenaga yang gua kumpul dalam beberapa hari ni.

Kalau nak cakap pasal cinta, gua bukanlah orang terbaik yang patut dirujuk sebab gua tak pernah bercinta. Ya, gua memang noob dalam industri percintaan antara kaum adam dan hawa ni. Gua tak pernah lagi rasa macam mana jatuh cinta. Best ke? Kering ke? Basah ke? Orang kabor best, kadang kadang terbasah sikit sikit. Kadang kadang lah. Tapi kalau dah terbasah selalu, gua harap lu orang pergi kahwin cepat cepat lah. Gua tak sanggup lagi nak tengok lambakan bayi atau janin  bersepah sepah di sekitar Kuala Lumpur, tempat gua lahir ni. Gua dah lah sayang Kuala Lumpur ni, walaupun lubuk maksiat sekalipun. Cilaka, dua perenggan awal ni, serious je gaya penulisan gua. Ni yang buat gua tak senang duduk ni.

Semalam gua pergi tengok Avengers. Alaaa, takde lah best mana pun. Suam suam suku je gua tengok. Kakaka. Takdelah, gua nak cakap yang Avengers best gilo mengalahkan filem Ombak Rindu bak hang. Ombak Rindu best pun sebab ada Aaron Aziz dengan Maya Karin yang jadi peneraju utama. Buatnya posisi Aaron diganti dengan Zed Zaidi, manakala tempat Maya Karin dirampas oleh Sharifah Aini atau Rafeah Buang, gua syak Zed Zaidi akan senyum lebar.

Kenapa Joss Whedon tak terfikir untuk mengetengahkan hero hero Melayu seperti Aaaron Aziz atau Harun Salim Bachik lantas mengangkat mereka sebagai barisan pelakon dalam Avengers? Contohnya, cuba bagi peluang dekat Aaron Aziz untuk jadi Hulk, dan bagi watak Spiderman kepada Harun Salim Bachik walaupun gua tahu Spiderman takde pun dalam Avengers tu. Barulah hidup filem Avengers ni. Nak tambah power lagi, kasikkan aje Afdlin Shauki jadi Thor, confirm terkekek kekek gelak. Avengers yang pada mulanya mendominasi genre berunsur aksi akan mula bertukar kepada komedi. Haa, gua syak, tunggu lagi setahun, akan ada pulak filem Avengers versi parody seperti yang dilakukan dalam Vampire Suck yang cuba menganjing Twilight.

Tapi Joss Whedon silap sebab bagi watak Captain America dekat Chris Evans. Tak tenteram gua tengok wayang semalam sebab makwe keliling sebok memekik, "Awwww, hensemnye Captain America ", takpun " Kalaulah aku dapat kahwin dengan Captain America, aku taknak keluar rumah. Aku nak duduk rumah layan dia je ". And I was like, what thee fuuu mengggg. Tahulah Chris Evans tu hensem dan membuatkan gadis gadis sunti basah sentiasa. Tapi engkorang pernah kenal Brader Fai tak? Haa, kalau belum kenal siapa Brader Fai, gua nasihatkan, jangan duk agung agungkan sangat Chris Evans tu. Takut takut, nanti termakan diri. Tak sangka entri Brader Fai kali ni penuh emosi yang mengangkat diri.

No comments:

Post a Comment